Győrbe érkezett a Számoljunk a jövővel! rendezvénysorozat április 29-én, amelynek a Győr –Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara adott helyet. A rendezvény során arra a kérdésre kerestük a választ közösen, hogyan integrálhatóak a leghatékonyabban az alapfokú gazdasági ismeretek a köznevelésbe. A rendezvény során számos megvalósult jógyakorlat hangzott el, amely segíti a tanárokat ebben a munkában.

Komoly érdeklődés övezte a délelőtt során bemutatott alapszintű pénzügyi és vállalkozói ismeretek oktatására vonatkozó előadásokat, jógyakorlatokat. A rendezvényen résztvevő pedagógusokat és oktatási szakembereket Fekete Dávid alpolgármester, és Dr. Lakatos István a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke köszöntötte. Az EMMI részéről pedig Pölöskei Gáborné, köznevelési intézményrendszer fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár és dr. Varga-Bajusz Veronika az Ifjúságszakmai Főosztály vezetője tartott előadást a jövő generáció pénzügyi tudatosságának fejlesztésével kapcsolatban. Az NGM képviseletében Vagács István, a Vállalkozásfejlesztési Főosztály vezetője tartott előadást a kérdés gazdasági jelentőségéről.

A pénzügyi és vállalkozói ismeretek kapcsán szakmai előadások, kapcsolódó civil és vállalati jógyakorlatok hangzottak el az Állami Számvevőszék, a Pénz7, a K&H Bank, valamint a Junior Achievement részéről. Emellett Machánné Tatár Rita a szegedi Tabán Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola tanára osztotta meg tapasztalatait a résztvevőkkel. A Tabán iskola 2000 óta foglalkozik az alapfokú pénzügyi és vállalkozói ismeretek oktatásával, alsó és felső tagozatba egyaránt integrálták már a témát. Sokoldalú pedagógiai programjuk szerves része az alapfokú gazdasági ismeretek. Nagy múltra tekint vissza a JAM diákvállalkozási programjuk is, amellett, hogy pénzügyi edukációs témájú versenyekhez, rendezvényhez is csatlakoztak az elmúlt években.

A délután során műhelymunkára került sor a tanárok és a szakemberek részvételével, amelyen arról esett szó, hogy milyen fejlesztésekre van szükség ahhoz, hogy a leghatékonyabban lehessen integrálni a pénzügyi és vállalkozási ismereteket az oktatásba. Számos inspiratív ötlet hangzott el a műhelymunka során, amely akár már közvetlenül hasznosítható a tanárok számára.

A rendezvénysorozat célja a 2015/2016-os tanévtől a kötelező és választható tantárgyakba beépülő pénzügyi és vállalkozási ismeretek tartalmi fejlesztéséhez szükséges tapasztalatok és igények megismerése, valamint a jelenleg rendelkezésre álló jógyakorlatok bemutatása annak érdekében, hogy a résztvevőket ösztönözzük és bátorításuk arra, hogy a 10 %-os szabadon választható órakeret terhére beépítsék helyi tanterveikbe a pénzügyi és vállalkozói ismeretek oktatását. Az országjárás lehetőséget ad arra, hogy a résztvevők tovább vigyék a pénzügyileg tudatos új generáció oktatásának jógyakorlatait.